۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۵۴۸۳۴۰
سخنگوی صنعت برق گفت: بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه برق مربوط به بخش خصوصی و مشارکت آنهاست و ما درحال توسعه توسعه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی هستیم.
کد خبر: ۳۶۱۴۶

برق گران نمیشود| توسعه در نیروگاه‌های دولتی در حال توقف است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: پاداش صرفه جویی برای تمام مشترکین در نظر گرفته شده.

وی ادامه داد: در تابستان۱۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشته‌ایم که این با کمک مردم محقق شد و هیچ تغییری در قیمت  مصرف  نخواهیم داشت و در حال توسعه رویه کم مصرفی و پاداش برای مصرف کننده هستیم.

بیشتر بخوانید: هدر رفت ۴۵ میلیون متر مکعب گاز در روز| مقاومت دولت برای ورود بخش خصوصی در سال حمایت از تولید!

توصیه ما این است برای وسایل گرمایشی از وسایلی که گاز سوز هستند استفاده کنند

بسته‌های تشویقی جدیدی برای کم مصرف‌ها

رجبی مشهدی در ارتباط با افزایش تعرفه با اشاره به عدم تغییر تعرفه ها تصریح کرد: برای کسانی که بالاتر از الگو مصرف کنند افزایش پلکانی خواهیم داشت و بسته‌های تشویقی جدیدی نیز برای کم مصرف‌ها خواهیم داشت. در زمستان مصرف ما کاهش پیدا می‌کند اما در تابستان در مناطق عادی این عدد ۳۰۰ کیلووات و در مناطق سردسیر در در زمستان این عدد سیصد کیلو وات ساعت است. البته هستند مناطقی که از هیتر استفاده می‌کنند که باید بگویم اگر مصرف آنها بالاتر از الگو باشد، نرخ محاسبه پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی صنعت برق افزود: توصیه ما این است برای گرمایش از وسایلی که گاز سوز هستند، استفاده کنند.

 

برق گران نمیشود| توسعه در نیروگاه‌های دولتی در حال توقف است

بیش از ۶۰ درصد تولید برق توسط بخش غیردولتی صورت می‌گیرد

رجبی مشهدی در پاسخ به سوال خبرنگار خطوط در رابطه با میزان مشارکت بخش خصوصی در تولید برق گفت: در حوزه بخش خصوصی بیش از ۶۰ درصد تولید برق توسط بخش غیردولتی صورت می‌گیرد و حوزه تعمیر و نگهداری پروژه‌های توسعه در اختیار بخش خصوصی است.  بخش خصوصی نقش پررنگی دارد و این را هم باید عرض کنم توسعه ما در نیروگاه‌های دولتی در حال توقف است و فقط در جاهایی که باید اضطراری انجام شود و بخش خصوصی رغبت به سرمایه‌گذاری ندارد دولت وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: حتی زمانی که تحریم نبودیم زیر سایه بازیگر اصلی منطقه بودیم!|در بازار‌های جهانی نتوانستیم نقش اصلی را ایفا کنیم!

سخنگوی صنعت برق در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه برق مربوط به بخش خصوصی و مشارکت بخش خصوصی است و ما درحال توسعه توسعه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی هستیم.

برچسب ها: برق #مصرف برق #صنعت برق #بخش خصوصی مصرف انرژی #اقتصاد انرژی
ارسال نظر
آخرین اخبار